Om oss

Vi er 15 toppmotiverte medarbeidere, som i en årrekke har vært Norges største Kärcher -forhandler. I de senere år har vi også befestet denne posisjonen på Hage og Park maskiner fra Stiga og Nilfisk-Egholm. Vi er i dag en 100% frittstående og uavhengig fra Kärcher, og kan tilby fullt produktspekter fra så vel Kärcher som IPC Foma.

Proffia

Proffia, eller Kärcher Proff-senter som vi også har vært kjent som, er en markedsledende leverandør av Rengjøringsmaskiner, utstyr, deler og service til bedrift og forbrukermarkedet, med hovedvekt på bedriftsmarkedet i Bergen og omegn. Proffsenteret er også en stor leverandør innenfor hage og park -maskiner, og er ledende innen hurtig og fagmessig reparasjon og service både her og på rengjøringsmaskiner.

Geografisk beliggenhet: Lokaler i Damsgårdsveien 70 på laksevåg (det som på folkemunne er kalt "Kärcher –bygget).

Salg: Fra egne butikklokaler, netthandel samt gjennom 5 salgsmedarbeidere som følger opp, demonstrerer og overleverer maskiner på bedriftskundens lokasjon. Maskiner overleveres iht. maskindirektivet, og det utstedes overleveringsbevis ved maskiner over 15.000,-

Service: Eget verksted samt 3 ambulerende servicebiler, som håndterer service, montasje og reparasjon ute hos kunden. Ved vårt verksted ferdigstilles mer enn 90% av arbeidet innen 24 timer. Våre mekanikere arbeider til daglig med renholdsmaskiner av alle merker, samt maskiner for hage og grønt-anlegg.

Kort om netthandel hos oss:

Du handler hos Proffia AS, Org.nr 978 612 857

De aller fleste varer sendes fraktfritt. Disse er tydelig merket på hver enkelt vare. Legg likevel merke til at enkelte varer av ulike årsaker er merket med at frakt tilkommer. Her kontakter vi kunden i hvert enkelt tilfelle og tilbyr en pris, hvorpå du kan velge å godta eller kansellere handelen.

Ved postoppkrav tilkommer oppkravsgebyr på kr. 50 inkl. mva.

Varer med frakt: varer som eksempelvis Sagkjeder, luftfiltre og graffitifjerningsmidler belastes porto med kr. 65,- inkl mva. Dette legges til når du går til kassebildet.

Om du skulle oppleve problemer ringer du oss: Telefon 55 38 94 00. Utenom åpningstid blir telefonen viderekoblet til vår vakttelefon som er tilgjengelig frem til kl. 23:00 alle dager. (mer informasjon finner du lengre nede under "Leveringsinformasjon /Betingelser"). Husk at vi synest det er hyggelig å snakke med våre kunder, og hjelper mer enn gjerne om du har spørsmål underveis i prosessen...

Besøksadresse:

Damsgårdsveien 70, 5058 Bergen

Telefon: 55 38 94 00
Mail: post@proffia.no
Nett: www.proffia.no

Salgsavdeling bedrift:

Egen avdeling for bedrifter. Vår salgsavdeling inviterer deg inn til vårt showroom for nærmere gjennmgang av aktuelle maskiner, eller de setter seg i bilen og kjører ut til din bedrift.

Tom Evensen
Mobil: 977 61 871
Mail: tom@proffia.no

Cato Kallestad
Mobil: 952 38 276
Mail: cato@proffia.no




Tommy Låstad
Mobil: 977 61 873
Mail: tommy@proffia.no

Jürgen Steinhoff
Mobil: 40 49 56 70
Mail: jurgen@proffia.no

Harald Lavik
Mobil: 977 61 876
Mail: harald@proffia.no

Leveringsinformasjon /Betingelser (Gjelder Netthandel)

Frakt/levering

De fleste varer i vårt sortiment sendes fraktfritt. Disse er tydelig merket på varebildet. Velger du postoppkrav vil varene sendes som postens servicepakke. Der forsendelsen fysisk er for stor, vil varene bli levert av egne folk eller andre leveringspartnere.

Porto blir tillagt sluttsummen når du går til innhold i handlekurv. Dersom du velger å hente varen hos oss vil det selvsagt ikke tilkomme noen omkostninger. Du kan da velge å hente maskinen ny i kartong, eller du kan hente den klargjort og montert. Unntaket fra dette er høytrykkspyler for hjemmebruk samt kompostkverner.

Vi gjør oppmerksom på at produkter med bensinmotor leveres uten olje og bensin.

Normalt vil ordren bli plukket i løpet av 24 timer etter at bestillingen er registrert hos oss, og det vil kun ta noen få dager før du har varene. I spesielt travle perioder kan det ta noe lengre tid før varene blir plukket.

Priser

Alle våre priser er oppgitt inklusiv og eksklusiv merverdiavgift, og eksklusiv frakt og betalingskostnader (for eksempel oppkravsgebyr). Det er ingen skjulte kostnader, fakturagebyr eller småordregebyr hos oss, og du får full oversikt over alle kostnader før du bestiller. Prisene er oppgitt i norske kroner. Prisene endrer seg kontinuerlig. Prisendringer den ene eller andre veien påvirker ikke innsendte bestillinger.

Avvik mellom butikk og nettpris kan forekomme. Vi tilstreber oss å holde de samme prisene, men gir ingen garanti for dette. Det kan forekomme at enkelte tilbud i nettbutikken er ikke tilgjengelig i butikk, men dette vil da være tydelig merket. Varen vil da eventuelt heller ikke kunne hentes ferdig montert.

Leveransevilkår

Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der Proffsenteret eller transportør har mye trafikk. Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning. Vi sender over hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved kort- og kredittkjøp må kjøper i følge loven være over 18 år.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen tilsvarende måte. Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller en del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Garanti/Reklamasjon.

Du har som kjøper vanlige garanti/reklamasjonsrettigheter i henhold til forbrukerkjøpsloven som privatkunde eller kjøpsloven dersom du handler på vegne av en bedrift.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss skriftlig melding om dette (angrefrist).

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok den.

Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg.

Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater, VHS-kassetter og datamaskinprogrammer når forseglingen på det fysiske produktet er brutt.

Ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak, datamaskinprogram, wordfiler, pdf- filer og lignende) faller retten til å angre bestillingen bort idet du har mottatt den elektroniske forsendelsen med filen på din server. Angreretten gjelder heller ikke for tidsbestemte ytelser, som kinobilletter, eller for varer som forringes raskt, som for eksempel blomster.

Sikkerhet ved online betaling

Med online betalingsløsning via Netaxept kan du føle at det er trygt å handel over Internett.

Er du skeptisk til å handle på nettet? Føler du at det ikke er trygt å bruke kortet ditt?

Vårt system sammen med systemet til Netaxept er utarbeidet med tanke på sikkerhet både i betaling og leveranse.

Vi behandler alle personlige opplysninger konfidensielt. Dine persondata gjøres ikke tilgjengelig for andre. Netaxept stiller krav til de nettsteder som bruker tjenestene for å ivareta ditt personvern. Ingen informasjon om ditt kredittkort blir lagret hos oss.

Sikkerheten ved bruk av online betaling blir ivaretatt etter de krav datatilsynet krever. All sensitiv informasjon skjer via krypterte linjer. Proffia AS er ansvarlig for transaksjoner gjennom nettsiden.

Kredittkjøp

Firmaer og offentlige institusjoner kan søke om kreditt. For kredittkjøp må søknad være godkjent skriftlig i forkant. Søknad om kreditt gjøres ved å sende Mail til Post@proffia.no. E-post må inneholde firmaattest samt kontaktperson med telefonnummer, eller informasjon som tilsvarer dette. Husk Skille mellom Faktura og postadresse.

Ved å søke om kreditt eller benytte denne godtar du at vi foretar en kredittsjekk av selskapet.

Vi forbeholder oss retten til å sette vilkår for kreditt etter egen vurdering. Ved spørsmål rundt dette kan du ta kontakt med oss på post@proffia.no eventuelt ringe 55389400.

Personvern / Kundedata

Vi behandler alle personlige opplysninger konfidensielt. Slik informasjon oppbevares på en separat server (datamaskin) for maksimal sikkerhet, og diine persondata gjøres ikke tilgjengelig for andre. Tilbud og informasjonsbrev sendes bare ut dersom du samtykker til dette. Dette valget får du når du registrerer deg som kunde. Du kan når som helst melde deg av en slik mailingliste.

Allerede bedriftskunde hos oss?

Ring oss eller send en mail, så åpner vi eksisterende konto for kredittkjøp på netthandel.

Trenger du jevnlig påfyll av støvsugerposer, avkalkingsmiddel eller andre forbruksvarer kan det lønne seg å bestille dette selv i vår nettbutikk.